09/09/2025 Notícia

La regeneració és la columna vertebral del segon número de CICLES, la memòria anual del CREAF

Cap de comunicació

Anna Ramon Revilla

Sóc llicenciada en Biologia (2005 UAB) i Màster en Comunicació Científica i Ambiental (2007 UPF). Des de 2011 sóc la responsable de Comunicació del CREAF.

El CREAF publica avui la seva memòria anual 2024, en la seva versió revista CICLES, el segon número d’aquest magazine que vam llançar el 2023 per oferir una publicació més llegible, visual i impactant que un informe anual convencional. Com el primer número, aquesta revista mostra la recerca, la gestió del centre, els reptes que afrontem cada dia i els èxits i aprenentatges que fan créixer la nostra comunitat.

Cada any, CICLES gira al voltant d’un concepte central, i el 2024 el concepte escollit ha estat la regeneració. Escollir aquesta paraula no ha estat casual: Catalunya es recupera d’una de les sequeres més llargues i intenses que es recorden, i tot i que els boscos comencen a regenerar part de les seves capçades, encara mostren els efectes de la sequera prolongada. Així mateix, moltes comunitats animals també es recuperen lentament. Una paraula que també aporta esperança, molt necessària en els temps que vivim. I és que celebrem que aquest any, la Unió Europea ha aprovat el Reglament de Restauració, que podria frenar i fins i tot revertir aquest declivi si s’aplica correctament.

Pel CREAF, el 2024 també ha estat un any de regeneració interna. Hem renovat el Pla Estratègic, amb l’objectiu d’augmentar l’excel·lència i l’impacte de la recerca, la gestió del talent i la sostenibilitat del centre. També hem renovat el guardó Severo Ochoa, reforçant la recerca transformadora per assegurar la resiliència dels ecosistemes i la seva contribució al benestar de les persones, així com l’estratègia europea de recursos humans (HRS4R) i el pla CoARA, per millorar la gestió i l’avaluació de la recerca de manera més equitativa i transparent.

memoria_Creaf_2024

Imatges de l'interior del Magazine CICLES. Muntatge: Nora Soler.

Dins de CICLES coneixeràs els nostres projectes transformadors, les noves infraestructures singulars, com els aparells de raigs X i el laboratori de dendrocronologia, els nous departaments del centre, com el de gestió del coneixement o el de ciència per a les polítiques públiques, i descobriràs la protagonista de la nova spin-off del CREAF, la Mariona Ferrándiz.

Si vols actualitzar-te, també hi trobaràs cartes d’opinió d’experts de la casa, com la Yolanda Melero, l’Estefania Muñoz, el Miquel de Càceres i Zhenhong Hu, així com entrevistes a la Maribel Corral i a l’equip de gestió de projectes post-award, que aporten una visió completa del dia a dia del centre. A més, la memòria està plena de fotografies que retraten la feina al camp i la cara de felicitat de les persones del CREAF treballant en la natura, gràcies, entre altres, a l’esforç del Galdric Mossoll.

La memòria anual 2024 del CREAF recull els fruits d’un any de treball intens i és el resultat de la implicació d’una comunitat extraordinària, creativa i compromesa amb la recerca i la protecció de la natura.