Cayetano Herrera López
Em dic Cayetano Herrera, graduat en Biologia i Doctor per la Universitat de les Illes Balears. La meva trajectòria científica es centra en l'entomologia aplicada, amb un enfocament en la bioecologia de pol·linitzadors, plagues i insectes invasors. Actualment, m'incorporo al CREAF a través d'un contracte postdoctoral Juan de la Cierva dins del grup d'Ecologia d'Insectes i Pol·linització (GEIP).
La meva línia d'investigació adopta un enfocament multidisciplinari que integra eines moleculars (p. ex. genètica de poblacions i metabarcoding), modelització ecològica (p. ex. models de niched ecològic) i intel·ligència artificial per a l'anàlisi de dades complexes. Mitjançant aquestes metodologies, abordo amenaces mediambientals clau com la salut dels pol·linitzadors, les plagues i les espècies invasores que comprometen la salut dels cultius i els ecosistemes naturals.
Els resultats s'orienten a desenvolupar solucions tecnològiques avançades i eines d'avaluació de riscos. Aquestes aplicacions permeten protegir la biodiversitat autòctona, enfortir la resiliència del sector apícola i optimitzar la producció agrícola sostenible. Així mateix, cerquen aportar evidència científica sòlida per fonamentar la presa de decisions, el disseny de polítiques públiques i l'establiment de protocols eficaços de bioseguretat, alerta primerenca i control d'espècies invasores.