2026 | Jun 14 - Jun 14
|
Parc de la Muntanyeta de Sant Boi de Llobregat

Curs de papallones metropolitanes de l'mBMS

Sabies que al juny es dona el pic d'abundància de papallones? Sabies que als parcs, platges i espais fluvials de l'àrea metropolitana de Barcelona trobem més del 25 % de les espècies que hi ha a Catalunya? Vols aprendre a identificar-les? L'Observatori metropolità de papallones mBMS (metropolitan Butterfly Monitoring Scheme) organitza aquest taller pràctic i presencial per conèixer i identificar les principals espècies de papallones diürnes que trobem en els parcs, platges i espais fluvials de l'àrea metropolitana de Barcelona. El curs està adreçat a qualsevol persona sense coneixements previs però que estigui interessada en el món de les papallones i/o en participar en el seu estudi fent-se voluntària del projecte mBMS. Conduït per Laia Moret, del projecte CBMS del Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Data: diumenge, 14 de juny de 2026.
Hora: de 10 h a 13 h (si fes molta calor s'avançaria una hora, de 9 h a 12 h).
Zona a explorar: parc de la Muntanyeta de Sant Boi de Llobregat.
Punt de trobada: entrada de la biblioteca Jordi Rubió i Balaguer, C/ Baldiri Aleu 6, 08830 Sant Boi de Llobregat, Barcelona. Mapa.
Contingut: aprendrem a identificar de forma pràctica les espècies de papallones observades i explicarem curiositats de la seva vida, biologia i ecologia.
Places: 10 places amb inscripció prèvia.
Indicacions: porteu calçat còmode, aigua i protecció pel sol (crema solar i/o barret). I també caçapapallones, si en teniu.
Recomanacions: si podeu veieu prèviament les dues parts del curs teòric en línia de l'mBMS sobre biologia i ecologia de les papallones diürnes i sobre la identificació de les principals espècies que trobem a l'àrea metropolitana de Barcelona.

>> INSCRIPCIONS AL CURS <<

Inscripcions obertes fins el divendres, 12 de juny a les 14 h.

L'mBMS és un projecte de ciència ciutadana per conèixer la diversitat de les papallones que viuen a l’àrea metropolitana de Barcelona. El projecte es fonamenta en la participació de persones voluntàries que visiten dos cops al mes algun dels 22 parcs, 5 platges i 4 espais fluvials metropolitans seleccionats. L’objectiu de les visites és identificar i comptar les papallones que s’hi veuen. L’mBMS està impulsat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), amb la coordinació del centre de recerca en ecologia CREAF. Per a més informació i per participar en el projecte consulta el web de l'mBMS.

Instagram: @papallones_mbms