COORDINADOR SUBPROJECTE DRON DE LA PLATAFORMA DE CIÈNCIA CIUTADANA “BOSCOS I SALUT”

Offer period: 
14 Feb 2017 to 28 Feb 2017
Offer ID: 17-004-38646Resolved

El CREAF precisa incorporar un/a coordinador/a per impulsar el subprojecte dron de la nova plataforma de ciència ciutadana sobre Boscos i Salut, en el marc d’un nou projecte finançat per la Fundació “La Caixa”. El/la coordinador/a participarà de manera activa en la definició i impuls d’una estratègia per incorporar les imatges recollides amb drons en l’avaluació i seguiment de l’estat de salut dels boscos. Treballarà en contacte amb diferents agents del món dels drons a nivell estatal i internacional i amb diferents investigadors de la institució, amb el departament de comunicació del CREAF i amb altres agents i experts de l’àmbit forestal. La contractació es preveu que comenci a principis del mes d’abril del 2017, i finalitzarà quan s’acabin les tasques vinculades al projecte (es preveu un mínim d’un any de contracte). El lloc de treball principal serà a Solsona, seu de la unitat mixta InForest entre el CREAF i el CTFC.

TASQUES A REALITZAR
- Liderar i coordinar el disseny i la implementació de l’estratègia de recol·lecció i tractament de dades recollides amb dron, en el marc del projecte de ciència ciutadana, que té com a principal objectiu generar alertes sobre l’estat de salut dels boscos. Aquesta estratègia ha de ser capaç de desenvolupar protocols d’obtenció d’imatges a partir de drons i identificar la informació que se’n podrà generar.
- Coordinar-se amb l’equip científic, tècnic i de comunicació de la plataforma, per tal d’assolir els objectius marcats en l’estratègia del projecte de ciència ciutadana.
- Mesurar l’impacte i l’efectivitat de les accions identificades en l’estratègia en el camp dels drons, i fer d’enllaç amb projectes de recerca i de ciència ciutadana existents, en els que els drons puguin jugar un paper rellevant.
- Coordinar la recopilació d’informació generada a partir de l’anàlisi d’imatges obtingudes amb drons, i participar en el seu anàlisi amb els responsables de recerca forestal de la institució.
- Donar suport als tècnics de comunicació, per assegurar un pla de comunicació rigorós i efectiu.
- Construir i mantenir una xarxa nacional i internacional de contactes amb projectes d’abast similar.
- Elaborar informes relacionats amb l’àmbit del projecte.

REQUISITS NECESSARIS
- Llicenciatura o equivalent en Ciències o Enginyeria.
- Coneixements contrastables i experiència prèvia en el món dels drons (pilot de dron o similar).
- Coneixements avançats en teledetecció, processament i anàlisi d’imatges adquirides amb sensors remots.
- Motivació en el lideratge i creació de nous projectes de complexitat elevada.
- Experiència de treball de cara al públic.
- Carnet de conduir.
- Català i castellà parlats i escrits correctament.

CONDICIONS VALORABLES
- Màster/doctorat o estudis equivalents en ecologia forestal/teledetecció. Bon coneixement del context forestal Mediterrani.
- Experiència en la redacció d’articles científics.
- Coneixements de processament i anàlisi estadística de dades.
- Experiència prèvia en la creació de portals i serveis de dades.
- Bon coneixement, oral i escrit, de l’idioma anglès.

PROCÉS I CRITERIS DE SELECCIÓ
El procés de selecció és a càrrec dels Investigadors Principals del projecte, i serà supervisat per Gerència i per l’Àrea de Recursos Humans del CREAF. Aquest procés consistirà en:
1. Admissió de candidatures: els/les candidats/tes hauran d’enviar un currículum i una carta de motivació (màxim 500 paraules) al correu laboral@creaf.uab.cat, fins el 28 de febrer de 2017 a les 14:00 h., indicant el codi de referència de la oferta.
2. Preselecció: determinació del compliment dels requisits mínims de la oferta.
3. Selecció: valoració de les candidatures preseleccionades, mitjançant puntuació basada en criteris objectius i entrevista opcional.
4. Decisió final: en cas de trobar-se la persona adequada, es comunicarà formalment a aquesta la seva elecció, i es publicarà a la borsa de treball la identificació de la persona escollida.

Send your application to: